FRAKT / RETUR

Frakt

Leveringsmåte

Bring Cargo
Store varer (møbler) sendes med Bring og blir levert på pall. Pallen leveres så nær ytterdøren din som sjåføren kan komme med tralle. Varene blir ikke pakket ut eller bært inn av sjåføren. Bring ringer deg på forhånd for å avtale dag og tidspunkt for levering. Leveringen skjer i hovedsak mandag – fredag mellom kl 08:00-16:00.

Posten Klimanøytral Servicepakke
Mindre forsendelser sendes som servicepakke og leveres ditt nærmeste hentekontor. Du får varsling per SMS eller epost når pakken kan hentes. Dersom pakken ikke blir hentet innen Postens frist på 2 uker, blir den returnert til oss. Du vil da bli belastet med et gebyr for returhåndtering.

Hentes på lager i Kristiansand
Dersom du ønsker, kan du hente varene selv på vårt lager i Stålveien 15 i Kristiansand. Våre normale åpningstider er mandag-fredag, fra klokken 08-16. Merk at lageret i perioder kan være ubemannet – vi ber derfor om at du kontakter oss for å avtale tidspunkt i forkant, slik at du slipper bomtur. Varene vil normalt være klare til henting påfølgende arbeidsdag.

Leveringstid

Alle varer som presenteres i nettbutikken vår er på lager lokalt i Kristiansand, med mindre annet er oppgitt. Ordre vil normalt bli pakket og sendt samme dag som ordren kommer inn, evnt. påfølgende arbeidsdag. Fremsendingstiden følger Posten og Bring sine veiledende tider, mellom 1 – 7 dager avhengig av leveringsmåte og strekning.

Fraktkostnad

Fraktkostnad beregnes automatisk i handlevognen ut fra varenes volum, vekt og leveringsadresse.

Sendinger utenfor fastlands-Norge

Svalbard
Vi leverer til Svalbard. Merk at prisene du får oppgitt vil være inkl. mva. Mva. blir trukket fra i etterkant når ordren behandles hos oss.

Danmark, Sverige, Tyskland
Vi leverer også til Danmark, Sverige og Tyskland. Når du velger ett av disse landene i handlekurven, og går videre til betaling, vil prisene i handlekurven oppdateres og vises eks. norsk mva. Da vil du også få oppgitt leveringskostnader. Merk at skatter og avgifter likevel vil bli belastet ved innfortollingen, i henhold til importlandets regler. Vi kontakter deg i etterkant av kjøpet for å avtale nærmere levering.

Retur

Angrerett
Vi i Sundays vil gjøre vårt ytterste for at du som kunde skal bli fornøyd. Er det noe du lurer på i forbindelse med kjøp av våre produkter, er vi tilgjengelig på telefon, epost og chat. Om du likevel skulle motta en vare som ikke svarer til forventningene, har du selvsagt mulighet for å angre kjøpet. Vi ber i alle tilfeller om at du da kontakter oss snarest mulig, slik at vi kan hjelpe deg med å finne den enkleste og smidigste måten å få sendt varene tilbake på. I henhold til angrerettloven må du gi oss beskjed om at du ønsker å gå fra avtalen innen 14 dager etter at varene er mottatt. Du er i utgangspunktet også selv pliktig til å ta de direkte kostnader som en retur måtte medføre. Denne summen vil kun dekke de direkte kostnadene som en retur medfører, og anslås til høyst den summen du betalte for frakten i utgangspunktet. Dersom du ønsker å bytte en vare i en annen, vil vi selvsagt finne en grei løsning sammen. Vi vil i alle tilfeller så langt det lar seg gjøre finne en løsning som du er fornøyd med – kontakt oss derfor alltid først dersom du ønsker å returnere noe.

Skade
Dersom du mottaker en forsendelse/vare med skade, er det viktig at du kontakter oss snarest mulig. Dersom du oppdager skaden allerede ved levering, må du be sjåføren om å notere skaden. I etterkant sender du oss bilder av det som er skadet, både emballasje og vare dersom begge er skadet.

Betaling

Klarna
Med vår betalingsløsning fra Klarna kan du betale med kort eller faktura. Delbetaling/avbetaling er mulig.
NB: Klarna har beløpsgrenser på 75.000 NOK for faktura/delbetaling og 100.000 NOK for korttransaksjoner. Dersom du ønsker å handle for høyere beløp enn dette, vennligst kontakt oss.